Hur påverkas Matkomfort av covid-19
Uppdaterad 200324
På Matkomfort
Vi på Matkomfort arbetar alltid med livsmedelshygienen och har inte ändrat något i våra rutiner i produktionen. Den riskvärdering som genomförts av Livsmedelsverket visar också att det i dagsläget inte finns något som tyder på att viruset kan spridas till människor via livsmedel.
Vi är ett litet företag och ingen av våra medarbetare eller anhöriga har besökt något riskområde.
För att minimera risken ytterligare har vi idag beslutat följande:
Aoo express Kyltransporter AB
Med anledning av Covid-19 har vi tillsammans med vår distributör beslutat att tillfälligt ändra rutinerna vid leverans.
– Från och med nu kommer lådan inte längre att lämnas över personligen av chauffören. Lådan kommer istället att placeras utanför din dörr, chauffören ringer på och säkerställer att du tar emot din leverans.
– Om du inte är hemma eller inte öppnar dörren så skickar chauffören ett sms som vanligt.
– Vi kommer ej heller under denna period att ta emot ihopvikta kartonger för retur.
Allmän information nedan från AOOex
Information med anledning av Coronaviruset (Covid-19)Vi på AOO EXPRESS KYLTRANSPORTER AB följer noga utvecklingen avseende Corona-viruset, Covid-19.
Vi tar kontinuerligt beslut om försiktighetsåtgärder för att minska smittspridning och följer Folkhälsomyndigheten och UD:s rekommendationer.
Våra uppdrag kommer att utföras som planerat om inga nya rekommendationer ges.
Våra medarbetare är informerade om att inte utföra leveranser för kunder:
Med vänliga hälsningar
Henrik Isaksson
6 Comments
Fredrike Tamas Hermelin
Hej,
min mamma som är 80 år behöver äta bättre mat, hon bor i Farsta. undrar hur ni gör nu under coronaepidemin?
Stina Isaksson
Hej Fredrike,
Vad roligt att du är nyfiken på oss! Vi levererar till Farsta och kan hjälpa din mamma med middagar. Med anledning av Covid-19 har vi tillsammans med vår distributör tillfälligt ändrat rutinerna vid leverans vilket innebär att lådan inte överlämnas personligen av chauffören. Lådan ställs utanför dörren och chauffören ringer på och säkerställer att leveransen tas emot. Om du har ytterligare frågor eller funderingar så är det bara att du hör av dig till oss på Kundtjänst så hjälper vi gärna till.
Sonia Uribe Garrido
Hej,jag bor själv, och är 78 år gammal, måste ha laktosfritt produkter men inte lätt , gillar inte falukorv och fiskbullar, annars allt annat är ok.
Stina Isaksson
Hej Sonia,
Tyvärr så har vi ingen meny som är helt utan laktos. När det kommer till just laktos är skillnaden för oss jämfört med andra kassar, att vi förbereder och tillagar såser och smaksättare i vårt eget kök. Vi kokar mat för många tusen portioner i taget och behöver kunna köpa in laktosfria alternativ i större förpackningar än de som återfinns i dagligvaruhandeln. Tyvärr har vi inte lyckats att hitta någon producent eller grossist som kan leverera annat än små förpackningar (vilka våra kockar inte har möjlighet att öppna och hälla ur i de mängder vi behöver) alternativt i stora tankar, som blir alldeles för mycket för oss. Skulle du höra talas om någon återförsäljare som levererar laktosfria produkter i medelstora förpackningar så får du jättegärna tipsa oss, då vi är på ständig jakt.
Önskar dig en fin dag!
Ulf Abrahamsson
Jag heter Ulf Abrahamsson med epost-adress ulf35abr@gmail.com och fick igår ett mail om att mat var på väg efter att ha betalat 505 kr .
Jag har försnillat detta mail och ber er att sända det igen
Stina Isaksson
Hej Ulf, Hoppas att det gick fint att ta emot leveransen i söndags! På torsdagen innan leveranssöndag får du ett mejl med din leveranstid samt en sms påminnelse på söndagen. Om du har frågor eller funderingar så är det bara att du kontaktar oss på kundtjanst@matkomfort.se. Ha en fin dag!